Maak als leerkracht het verschil !

Ontdek wat hoogsensitiviteit allemaal inhoudt en maak komaf met uitdrukkingen als ‘watje, mietje, zwakkeling’. Als je weet wat hoogsensitiviteit inhoudt krijg je een bredere kijk op kinderen die zich anders gedragen. Jouw begrip kan het verschil maken voor deze kinderen én hun ouders.

Tip van een ervaren leerkracht :
"Elke week kies ik in de klas twee kinderen waar ik me meer op focus. Die geef ik wat extra aandacht en ik observeer ze nauwkeuriger. Ik kijk hoe ze reageren op andere kinderen, hoe ze reageren bij welk soort opmerkingen, bij conflicten, bij toetsen, bij de rapportuitreiking. Op die manier leer ik die kinderen beter kennen, kan ik overprikkeling voorkomen en de evolutie van een kind beter volgen. Door bepaalde scores bij te houden, zie ik welke sprongen ze maken."

of ook :

‘Ik heb een hoekje achteraan in de klas gecreëerd met kussens, boeken en strips. Als een leerling zich even niet goed voelt, dan mag hij daar gaan zitten om tot rust te komen. Dat hoekje is al héél vaak gebruikt. Ik weet hoe belangrijk het is: ik heb immers zelf vaak de behoefte om me even terug te trekken.’

Leraren en docenten, Middenkader, Directeurs en adjunct-directeurs, Beleidsondersteuners, CLB-medewerkers kunnen lezingen volgen of zelf organiseren in samenwerking met HSP Vlaanderen. Raadpleeg daarvoor de Agenda.

Of bestel de brochure "Hooggevoelige kinderen in het onderwijs".

Ons boek

Mijn kind is hooggevoelig








Vorming op school

Graag een vorming voor alle schoolmedewerkers organiseren
Een voordracht voor de ouders, leerkrachten en schoolmedewerkers van het oudercomité?

interesse?

Neem contact op, vraag onze voorwaarden aan en vermeld alvast 2 voorkeursdata!